Pro mateřské školy a základní školy nabízíme:

  • Screeningová logopedická vyšetření dětí v MŠ a screeningová logopedická a speciálně pedagogická vyšetření předškoláků a mladších školáků v prostorách vašich zařízení.
  • Logohrátky a individuální logopedickou péči
  • Odborné logopedické a speciálně pedagogické vedení zaměstnanců jeslí a MŠ, konzultace pro učitele ZŠ.
  • Skupinovou muzikoterapii ve vašich zařízeních.
  • Přednášky, besedy:
    • Vývoj řeči, opožděný vývoj řeči, vývojová dysfázie
    • Logopedická prevence v předškolních zařízeních
    • Odměny a tresty ve výchově
    • Jak mluvit s dítětem
    • O vlivu hudby, muzikoterapie 
    • Proč děti lžou 
    • Děti a internet
  • Nově preventivní program „Druhý krok“ – viz níže

Pro třídy MŠ nabízíme program „Druhý krok“. Jedná se o preventivní program zaměřený na sociální a emocionální učení dětí. Vychází z amerického programu Second step, který se rychle rozšířil do dalších států. Jeho cílem je potřebný rozvoj dětí v sociální a emocionální sféře, zejména:

  • rozvoj empatie, neboli schopnosti porozumět emocím a motivům druhých
  • snížení agresivity
  • rozvíjení tolerance ke svému okolí
  • zlepšení spolupráce s ostatními
  • prevence chování, které může být pro dítě rizikové (záškoláctví, šikana a další)

V rámci programu se učení necílí pouze na dovednosti dítěte, ale i schopnosti vztahující se k druhým lidem. Program se skládá ze tří částí. První z nich se zaměřuje na rozvoj empatie, schopnosti rozpoznávat emoce u sebe a u druhých. Druhá se zaměřuje na učení strategií, jak pracovat se svými emocemi. Třetí pracuje se zvládáním hněvu. Program pracuje nejen s osobností dítěte, ale i s jeho vztahy s okolím (školní a rodinné prostředí). Děti jsou vedeny k řešení mezilidských vztahů pozitivním a společensky přijatelným způsobem. Výuka probíhá ve skupině maximálně šesti dětí, hravou formou pomocí diskuzí, hraní rolí a procvičováním modelových situacích. Jsou využívány příběhy, aktivity zážitkového charakteru, fotografie a plakáty. Velkou výhodou je systematičnost a dlouhodobost programu. „Druhý krok“ přináší dítěti porozumění nejen sobě, ale i vztahům kolem něj zábavným způsobem.

Program se skládá z dvaceti dvou na sebe navazujících lekcí a je určen pro děti MŠ.